Veelgestelde vragen
Wij doen ons uiterste best om het bestelproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Toch kan het voorkomen dat er iets niet helemaal duidelijk is. Daarom vind je hieronder op deze pagina een overzicht met de meestgestelde vragen.
Let op: heb je geen vraag over een fotoproduct? Neem dan contact op met de algemene klantenservice van Kruidvat.
Top 4 veelgestelde vragen
- Wanneer kan ik kiezen voor een winkellevering?
Een winkellevering is afhankelijk van het formaat en de oplage van je bestelling. Het is dus niet altijd mogelijk om voor een winkellevering te kiezen.
- Wat is de status van mijn bestelling?
Check de orderstatus in je account. Na je bestelling ontvang je een e-mail met daarin de orderbevestiging. Wij houden je op de hoogte van de status van je bestelling via e-mail en in je account op onze website.
- Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bekijk de actuele levertijden om te zien wanneer je jouw bestelling in huis kunt hebben. Na het afronden van je bestelling staat in het winkelwagentje aangegeven wat de verwachte leverdatum is.
- Ben je benieuwd naar acties op fotoproducten van Kruidvat Merk?
Bij Kruidvat Merk hebben we altijd leuke acties. Bekijk de actiepagina voor de actuele acties.
Levertijd & orderstatus
Wat is de verwachte levertijd per product?
Voor de meeste producten van Kruidvat Merk geldt dat deze binnen 1 à 2 werkdagen worden verzonden. Fotoboeken doen er langer over. Dit heeft te maken met het productieproces. Bekijk de actuele levertijden om te zien wanneer je jouw bestelling in huis kunt hebben. Na het afronden van je bestelling staat in het winkelwagentje aangegeven wat de verwachte levertijd is.
Wij streven ernaar om je pakket zo snel mogelijk te leveren. Doordat we samenwerken met verschillende postaanbieders hebben wij geen invloed op de leverdatum. Daarom spreken we altijd van een verwachte leverdatum.
Waar kan ik de verwachte levertijd van mijn bestelling inzien?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je binnen 20 minuten een orderbevestiging via e-mail, waarin de verwachte leverdatum vermeld staat.
Wat is de status van mijn bestelling?
De status van je bestelling kun je terugvinden in je account onder ''Mijn bestellingen''. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je binnen 20 minuten een orderbevestiging via e-mail, waarin de verwachte leverdatum vermeld staat.
Mijn bestelling is al in het sorteercentrum, waarom duurt het zo lang tot het in de winkel is?
Zodra jouw bestelling onze productielocatie verlaat, start het distributieproces. Het kan een paar dagen duren voordat je bestelling gesorteerd en verwerkt is en in de winkel beschikbaar is. In je bestelbevestiging vind je de verwachte leverdatum, zodat je weet wanneer je jouw bestelling kunt ophalen.
Mijn pakket is nog steeds niet binnen, wat nu?
Als je na 5 werkdagen na onze verzenddatum nog steeds niets hebt hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via de contactpagina. We begrijpen dat dit vervelend is en we helpen je graag bij het uitzoeken van de situatie!
Let op: de pakketten die naar België gaan worden overgedragen aan Belgische bezorgers. Hierdoor kan het mogelijk langer duren voordat je je pakket in huis hebt. We willen je daarom vragen om nog wat langer geduld te hebben en goed de track en trace in de gaten te houden.
PostNL geeft aan mijn pakketje bezorgd te hebben in de brievenbus, maar ik heb niets ontvangen. Wat moet ik doen?
Het kan zijn dat het pakketje binnenkort nog bezorgd wordt, zelfs als PostNL het al als bezorgd heeft gemarkeerd. Heb je het pakketje na 5 werkdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Winkellevering
Kan ik mijn Kruidvat Merk bestelling ophalen in een Kruidvat-winkel in de buurt?
Ja, in de meeste gevallen kun je kiezen voor een winkel bij jou in de buurt.
Waarom kan ik niet kiezen voor een Kruidvat winkellevering?
Het is afhankelijk van de gekozen producten, de oplage en in sommige gevallen ook het formaat van het product. Daarom is het niet altijd mogelijk om te kiezen voor een winkellevering.
Wat is de verwachte levertijd per product?
Bij het kiezen van een winkel wordt de verwachte levertijd vermeld.
We streven ernaar om je pakket zo snel mogelijk te leveren. Buiten dat wij met verschillende postaanbieders samenwerken hebben de Kruidvat filialen ook verschillende levermomenten. Helaas hebben wij geen directe invloed op de daadwerkelijke leverdatum en spreken we van een verwachte leverdatum.
Wat is de status van mijn bestelling?
Bij het verzenden van je pakket ontvang je een e-mail. Zodra het pakket klaarligt in de winkel ontvang, je een ophaalbevestiging in de mail. Ondertussen is het mogelijk om je pakket te volgen in je account.
Waar kan ik de verwachte levertijd van mijn bestelling inzien?
Na het bestellen ontvang je binnen 20 minuten een orderbevestiging in de mail met daarin de verwachte leverdatum.
Wanneer kan ik mijn pakket afhalen in de winkel?
Zodra het pakket bij de winkel is ingescand, ontvang je een ophaalbevestiging in de mail. Op die manier weet je dat het pakket in de winkel ligt. Bij het afhalen raden wij aan te vermelden dat je komt voor een Kruidvat Merk bestelling. Een barcode is niet nodig; in de winkel zoeken ze op naam.
Hoe lang blijft mijn pakket in de winkel liggen?
Pakketten blijven tot 3 maanden in de winkel liggen.
Mijn pakket is nog steeds niet binnen, wat nu?
Als je na 5 werkdagen na onze verzenddatum nog steeds niet in de winkel ligt, neem dan contact met ons op via de contactpagina. We begrijpen dat dit vervelend is en we helpen je graag bij het uitzoeken van de situatie!
Let op: de pakketten die naar België gaan worden overgedragen aan Belgische bezorgers. Hierdoor kunnen de pakketten niet rechtstreeks naar de winkels worden geleverd. We willen je vragen om nog de volgende levering af te wachten. Dit is per filiaal verschillend maar over het algemeen wordt er 3 à 4 keer per week geleverd.
Productvragen
Fotoboeken:
Kan ik pagina’s toevoegen aan of verwijderen uit mijn fotoboek?
Ja, dat kan! In de onderste balk binnen de online editor kun je dit aanpassen.
Om pagina’s toe te voegen, klik je tussen de pagina's op het blad met een plusje.*
Om pagina’s te verwijderen, klik je met de rechtermuisknop op de betreffende pagina.
Let op: als je een vast thema gekozen, hoort daar hier een minimaal aantal pagina’s bij. In dat geval is het niet mogelijk om deze pagina’s te verwijderen. Daarom komt de melding in beeld dat er nog lege pagina’s in het bestand staan.
Bij een Kruidvat Merk fotoboek is een aantal pagina's nodig dat deelbaar is door 4. Dit geldt op alle typen fotoboeken.
*Het toevoegen van pagina’s kan invloed hebben op de prijs. Om de nieuwe prijs te zien, voeg je het fotoboek toe aan je winkelmandje.
Hoe pas ik het formaat aan van mijn fotoboek?
- Open je project
- Ga naar ‘Bestand’
- Klik op ‘Opslaan als’
- Kies dan het gewenste formaat.
Hoe verander ik de indeling van mijn fotoboek?
Dit kun je doen onder het kopje ‘Indeling’ aan de linkerkant van de online editor. Daar staat het aantal foto’s dat op een pagina kan worden ingedeeld.
Geen standaard indeling? Je kunt de indeling van de pagina’s handmatig veranderen door foto’s te verschuiven of groter en kleiner te maken.
Hoe plaats ik een foto naar voren in mijn fotoboek?
Selecteer de betreffende foto en klik rechtsboven op "lagen". Kies dan voor de optie 'naar voren' of 'vooraan'.
Is er een limiet aan het aantal foto's dat ik kan gebruiken in een fotoboek?
Bij het maken van een fotoboek zijn er geen limieten aan het aantal foto's dat je kunt gebruiken. Let wel op dat er een maximaal aantal pagina's is en een bestandsgrootte van maximaal 30 MB per foto.
Foto’s:
Hoe worden mijn foto’s gesneden?
Als de verhouding van je foto anders is dan het door jou gekozen formaat, wordt er automatisch een gecentreerde uitsnede gemaakt, waarbij aan alle kanten iets wordt weggesneden. Je kunt dit zelf aanpassen door na het uploaden op het kwastje linksboven in de foto te klikken en het selectiekader te verplaatsen. Pas het kader aan en klik vervolgens op ‘Opslaan’.
Horizontale en verticale foto’s wordt automatisch correct afgedrukt. Je hoeft de foto’s niet zelf te draaien.
Ik krijg een rood uitroepteken op sommige foto’s en kan hierdoor niet verder, wat moet ik doen?
Probeer de foto's in kleinere delen van ongeveer 50 stuks per keer te uploaden en zorg dat je ze vanaf je lokale schijf uploadt. Het kan zijn dat je opnieuw moet beginnen met uploaden.
Heb je een vraag over het ontwikkelen van foto's?
Heb je foto's bij de kiosk besteld of een fotorolletje laten ontwikkelen? Helaas zijn dat geen Kruidvat Merk producten. Klik hier voor onze fotoservice!
Wanddecoratie:
Is een foto op aluminium hetzelfde als dibond?
Ja, wanneer je een foto op aluminium selecteert, staat er in de online editor ‘foto op dibond’. Dit is hetzelfde.
Kan een tegeltje buiten hangen?
Als je kiest voor de optie HD bij een tegeltje 15x15, is deze weerbestendig. De overige tegeltjes zijn bedoeld voor binnenshuis gebruik.
Fotocadeaus:
Is de kleur van de mok in de preview altijd wit?
Ja, ongeacht of je een gekleurde mok of een magische mok hebt gekozen, wordt de preview altijd weergegeven op een witte mok. De projectnaam geeft aan welke mok je hebt geselecteerd.
Hoe ziet een gepersonaliseerde puzzeldoos eruit?
Een gepersonaliseerde puzzeldoos bevat een vrolijk patroon en een foto van de puzzel. Het is belangrijk op te merken dat de foto niet de hele doos bedekt.
Kaarten:
Wat wordt de voor- en achterkant van de kaart?
In de online editor wordt de linkerzijde van de kaart beschouwd als de achterkant en de rechterzijde als de voorkant.
Online Ontwerpsoftware (online editor)
Hoe kan ik een Kruidvat Merk product ontwerpen?
Via de Online Editor van Kruidvat kun je gemakkelijk en snel je eigen producten ontwerpen.
Heb je problemen met het uploaden?
Als het je een foutmelding krijgt bij het uploaden van je bestanden, controleer de volgende zaken:
- We raden aan om te werken in Google Chrome.
- Controleer de internetverbinding.
- Upload minder foto's tegelijkertijd, maar probeer het in delen
Waar vind ik mijn projecten terug?
Ga naar ‘Mijn account’ en vervolgens ‘Verder met je project’. Vergeet tussendoor niet om je project op te slaan.
Staat je project er niet meer tussen, terwijl je het wel hebt opgeslagen? Neem dan contact op met CEWE NL (0318 264005) en BE (+3233020802).
Hoe lang blijft mijn project in mijn account staan?
Project die zijn aangemaakt worden t/m 12 maanden bewaard in je account. Tegen die tijd kun je zelf het project verlengen.
Wat is de stippellijn in de Online Editor?
De stippellijn die je ziet in de Online Editor is de snijlijn en alles wat buiten deze snijlijn valt, zal worden weggesneden tijdens het productieproces. Om witranden te voorkomen, adviseren we ook de ruimte buiten de snijlijn op te vullen, bijvoorbeeld met foto's of achtergronden. Als je specifiek een rand om je foto wilt hebben, raden we aan om de foto ongeveer 1 cm vanaf de stippellijn te plaatsen. Ook voor andere belangrijke elementen, zoals tekst, adviseren we de 1 cm randafstand.
Waarom blijft de achtergrond grijs als ik de kleur of het patroon verander?
Er staat een plaatshouder over de achtergrond. Klik op het grijze vlak en selecteer 'Verwijderen' om de achtergrond zichtbaar te maken.
Kan ik producten bij bestellen?
Ja dat kan! Ga naar ‘Mijn account’ en vervolgens 'Product nabestellen' en voeg het gewenste project opnieuw toe aan de winkelmand.
Heb je een vraag over de offline software voor je fotoboek?
Als je bezig bent in een offline software dan maak je helaas niet een product bij ons, Kruidvat Merk. We vinden het vervelend als je al een eindje op weg was met je fotoboek. Toch liever een fotoboek bij ons bestellen? Met behulp van de Online Editor maak je snel én gemakkelijk een fotoboek. Kies uit een ruime selectie fotoboeken.
Vragen over je account?
Heb je problemen met inloggen of andere vragen over je account? Bel dan met de Kruidvat klantenservice; NL (0318798007) en BE (033313373).
Bestellen & betalen
Kan ik bij Kruidvat Merk spaarpunten van mijn voordeelkaart inleveren?
Nee, dit is niet mogelijk bij Kruidvat Merk. Heb je toch punten ingewisseld en je wilt dit herstellen, neem dan contact op met de Kruidvat klantenservice: NL (0318 264 004) of BE (+32 3302 0801).
Spaar ik punten bij een Kruidvat Merk bestelling?
Ja, je spaart punten bij een aankoop. Deze worden automatisch bijgeschreven, dit kan tot 2 weken duren.
Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog wijzigingen doorvoeren?
Nadat je je bestelling hebt geplaatst, wordt je project automatisch in productie genomen. Neem zo snel mogelijk telefonisch of via de chat contact op met onze klantenservice om te kijken of er nog wijzigingen kunnen worden gedaan.
Welke betaalmethode zijn beschikbaar?
Voor het afrekenen van Kruidvat Merk producten kun je gebruik maken van de volgende betaalmethodes:
- iDEAL
- MasterCard / VISA
- Bancontact
Is het mogelijk om achteraf te betalen?
Nee, dit is niet meer mogelijk.
Ik heb een kortingscode, waar kan ik deze verzilveren?
Voer de code in de daarvoor bestemde kortingscodebalk in het winkelmandje in. Klik vervolgens op ‘Controleren’. De korting wordt automatisch verrekend.
De Kruidvat Merk vouchercode werkt niet, wat nu?
Controleer de geldigheid en het gebruik van hoofdletters. Werkt de vouchercode nog steeds niet? Neem dan contact met ons op via de contactpagina.
Waarvoor kan ik het product 'Kruidvat Merk cadeaubon' gebruiken?
De Kruidvat Merk cadeaubon kan alleen online worden ingewisseld voor Kruidvat Merk fotoproducten. Deze kan niet worden gebruikt op kruidvat.be, bij Kruidvat fotoservice of in de winkel.
Kun je gecombineerd bestellen?
Nee, alleen Kruidvat Merk producten kunnen gecombineerd worden, niet met andere Kruidvat producten.
Zijn de verzendkosten gratis als mijn bestelling uitkomt boven een bepaald bedrag?
Nee, de verzendkosten komen niet te vervallen.
Wat houden spoedkosten in?
Met spoedkosten betaal je voor een versneld productieproces, waardoor de pakketten eerder worden verzonden. Bestel je vóór 11:00 uur met spoed, dan wordt je bestelling een werkdag eerder verzonden. Met de spoedproductie-optie krijgt je bestelling voorrang in ons productieproces waardoor het pakket eerder verzonden kan worden.
Is het mogelijk om een factuur te krijgen?
Ja, we verstrekken alleen digitale facturen. Als je een factuur wilt ontvangen, neem dan contact met ons op via de contactpagina.
Hoe gaan jullie met opgeslagen cookies om?
Lees hier alles over de opgeslagen cookies.
Contact opnemen
Hoe neem ik contact op met de klantenservice Kruidvat Merk?
Openingstijden:
ma-vrij van 9:00 tot 21:00
zaterdag van 9:00 tot 17:00
Zondag van 12:00 tot 18:00
- NL: (0318-264 004)
- BE: (+32 3302 0801)
Ik heb een klacht over mijn bestelling of product, wat moet ik doen?
We hanteren een 100% tevredenheidsgarantie. Wanneer je een klacht hebt of het geleverde product niet geheel naar wens is, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Samen zullen we kijken naar een gepaste oplossing.
Contact opnemen kan via de contactpagina of chat. Meld hierbij het 8-cijferig ordernummer (FF-xxxxxxxx) van je bestelling. Ben je ontevreden over het geleverde product? Maak dan bij voorkeur een foto van de klacht.